Influencer Marketing

Wat is het?

Bij Influencer marketing oefent een persoon of groep, de ‘influencer’, invloed uit op het gedrag van de Influencer marketingdoelgroep. Deze influencers zijn vooral actief op alle social media kanalen en hebben vele volgers. Doordat er zoveel verschillende influencers zijn, en zij veel verschillende content publiceren waarin een bepaald product of dienst wordt vertoond, hebben zijn veel invloed op hun volgers via de verschillende social media kanalen. Eigenlijk is influencer marketing de mond-op-mond reclame van de huidige tijd. Iedereen is namelijk altijd en overal online.

Waarom?

Mond-op-mond reclame is al tijden de lijstaanvoerder van alle advertentie mogelijkheden waar mensen het meeste vertrouwen in hebben. Dit heeft veel invloed op de producten en diensten die zij kopen. Kersvers Marketing beschouwt influencer marketing als een online mond-op-mond reclame middel en gelooft daarom sterk in de effectiviteit hiervan.

Er heerst onder de volgers een gevoel van kennen van de influencer. Zij staan dag en nacht met elkaar in contact via kanalen als Facebook, Instagram, Youtube en blogs. Ook focust de influencer zich vaak op een bepaalde niche, alle volgers hebben dus al sterke interesses in deze niche. Door de influencer voor jou goed uit te kiezen kan Kersvers Marketing heel gericht de juiste doelgroep bereiken.

Waar wordt op aangestuurd?

Influencer marketing kan door middel van verschillende KPI’s gemeten worden. Influencer is een heel effectief middel voor:

– Bereik

– Impressies

– Betrokkenheid

– Volgers

– Likes

– Reacties

– Shares

– Naamsbekendheid

Hoe worden de influencers gekozen?

Kersvers Marketing heeft een uitgebreid netwerk aan influencers. Van micro influencers tot grote persoonlijkheden. Aan de hand van de strategie, doelgroep en doelstellingen die wij samen met jou bepalen, kiezen wij influencers die passen bij deze facetten.

Gebruik maken van influencers?

Neem contact op